wtorek, 6 czerwca 2017

Kwadrat po kwadracie

Witajcie!

Zaczynam z nową energią nowe wpisy i mam nadzieję, że ten stan się utrzyma. Na początek - co teraz na robótkowej tapecie. Otóż stan odpoczynku od haftu trwa, fascynacja drutami się nie skończyła. Dalej jestem w tej dziedzinie świeża ale rączki powoli wypracowują swoje tempo i styl. Pokazywałam Wam przed moim odejściem niebieski kawał tkaniny - miał to być kardigan i kiedyś będzie mam nadzieję, ale dopadła mnie prozaiczna rzecz - nie mogę znaleźć nitki! Chyba wycofali ten kolor. Jeszcze czekam na odpowiedź z jednego sklepu i zobaczymy.

Tymczasem zebrałam się i postanowiłam spełnić marzenie o kocu. Robienie go z jednego kawałka mogło by mnie zmęczyć lub zniechęcić na początek, tak więc opcja kwadraty wydała mi się lepsza.

Plan obejmuje 24 kwadraty czyli 100x150 cm ale jak dotrwam to dorobię jeszcze 6 i będzie 125 cm na szerokość. Mam trzy kolory - jasny niebieski, ciemny niebieski i jasny szary. Postaram się zrobić 4 rożne ściegi (trzy mam, nad czwartym pracuje).
Technicznie:
- druty nr 6 z żyłką
- włoczka bawełna z akrylem Alize Cotton Gold Plus nr 350, 303, 21
- kwadraty 25x25 (około, czasami wychodzą większe)

A teraz zdjęcia:


Na pierwszy zdjęciu dwa kwadraty są zrobione ryżem (zbliżenie na drugim) i jeden samym ściegiem francuskim. Na trzecim ścieg półpatentowy (z lewej strony wygląda inaczej niż z prawej w przeciwieństwie do całego patentu).

Robię dalej zobaczymy ile udziergam ale bardzo mnie to teraz relaksuje.

Dziewczyny! Dziękuję za ciepłe przywitanie, cieszę się, że znów Was czytam :)

Będę dalej prowadziła kocykowy pamiętnik i tak jak z moim "Bistro" wierzę, że to pomoże mi dotrwać do kończ projektu. Dzięki Waszemu dopingowi czuję, że mogę wszystko  :)

7 komentarzy :

  1. wyglądają bardzo zgrabnie :)) a ile jeden kwadrat się "robi"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od wzoru no i każdy następny już idzie szybciej :) Dwa, trzy wieczory przy filmie to kwadrat. Miałabym więcej ale jeden który zrobiłam na próbę mi się nie spodobał, więc sprułam. Ten akurat był trudny więc trochę jestem do tyłu ale ważniejsze, że nie będę miał czegoś czego nie chce :)

      Usuń
  2. To daje mi siłę na następne :) choć wiem, że na razie wyglądają trochę krzywo to po "blokowaniu" powinny nabrać ostatecznej wielkości i kształtu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Krzywo"? Oszalałaś chyba ;) Są prościutkie jak spod tkaninowe spod nożyczek.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie ciepłe słowa - dziękuje Wam [za krytykę również :)]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...